Sunday, January 31, 2010

Patah tumbuh, Hilang berganti, Buruk beli baru..

Assalamualaikum wbt..

Sejak beberapa bulan lepas, hanset lama saya pemberian mak asyik rosak aje. Buat keje lebih sikit pun, mati. Tergegar skit pun, mati. (read: terhempas. hehe). Asal jatuh je, terburai semua isi perut dia. Kesian plak. Memang kecederaan teruk, sampai nampak neurological problem hanset saya ni. Penin dan pengsan sokmo dia.

Namun, saya sebagai tuan yang sangat sayangkan barang2 pemberian mak, sabar aje la. Asal boleh sms and call orang pun dah ok. Lagipun, tak teringin berhanset baru as bimbing si kecil iffah ni bakal jadikan hanset canggih manggih nanti sebagai bola untul acara lontar peluru. Hehehe. Pakai hanset biasa2 ni okey jugak. Murah dan tahan lama.

Tiba2 baru teringat nak attach gambar hanset lama saya yang kesian tu kat sini. Cari punya cari, baru teringat. Saya takde pun gambar kenangan dia. Sedihnya dia, tentu kecik hati. Sebab lepas beli baru, lupa yang lama. Saya dah bagi kat adik dah hanset lama tu.

Semalam, abang cakap nak bawa saya cari hanset baru. Berkat kesabaran saya lah ni. Abang merasa sangat kasihan. Hehehe. Saya sangka abang tak serius. Banyak plak habis duit nanti. Tup3, bila malam menjelma, abang ajak saya kuar. Nak gi KP beli hanset baru. Syoknye, macam tak percaya aje.

Ini la kali kedua saya dapt hanset yang memg saya 1st owner. Pertama skali waktu nak masuk DQ dulu. Ayah yang belikan. Dan sekarang, abang pula nak belikan. Macam mimpi jer..

Sampai KP dah 9pm lebih. Kami ke dua buah kedai berdekatan. Ulang alik ke dua buah kedai tu tawar-menawar. Akhirnya, dapat harga yang memuaskan. Alhamdulillah...abang pun beli lah utk saya...

Terima kasih abang..


Lady Bug Note Generators


Balik umah, sibuk khatamkan buku panduan guna hanset. Padahal exam dah dekat. Hehehe. Semangat punya pasal. Abang gelakkan plak sebab saya sibuk nak on hanst yg tengah dicharge utk add software2 kat dalam tu. (sebenarnya saya mem saje je tunjuk hepi yang amat, supaya abang juga hepi tengok saya. hehehe)


Saya pilih Nokia sebab biasanya tahan lama sikit wlaupun digunakan dengan ganaz. Sesuai untuk kaum ibu yang mempunyai anak2 yang kecil. Hehe. Moga2 tahan lama lah.

3 comments:

  1. teh pon ingat nak pakai handset teh sekarang sampai terburai sendiri. :)

    teh dah tak minat nak tukar2 handset ni.

    asal boleh call dgn sms sudah :)

    ReplyDelete
  2. malu pulak sy bace sayang2 ni (^-^)

    ReplyDelete
  3. hehehe...akak mula2 nikah dulu pun malu jugak 'syang2' nih..dah lama, tak malu dah..memg sayang pun..

    teh, nak tunggu terburai, teh kena cepat2 laa dapat baby, bagi dia jadi tukang lontar peluru pakai hanset. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...