Sunday, December 13, 2009

Rehlah Bersama Anak-anak Ku..

Assalamualaikum wbt.

"INDAHNYA KEHIDUPAN INI ANDAINYA IA UNTUK ISLAM"

Ungkapan ini mungkin bukanlah yang paling indah untuk menggambarkan matlamat sebenar kehidupan ini. Namun, masih mampu untuk kita memahami bahawakehidupan ini bukanlah sekadar beribadah khusus semata2, bahkan sebagai seorang khalifah. Dalam ungkapan jelasnya adalah JIHAD.

Wah, bunyinya seakan2 besar sekali tanggungjawab sebagai hamba ini. Sudah tentulah, namun, sejauh mana kita memahami dan mengetahui jalan yang terbaik melaksanakan tuntutan itulah yang akan menjadi kayu ukur ringan atau beratnya ia untuk kita.

Kita masing-masing punyai penjuru & sisi yang perlu dijaga. Jadi jagailah ia sebaik mungkin.

Baiklah..bersempena membincangkan tajuk berjuang fi sabilillah ini, saya dan anak2 usrah telah berehlah ke Teluk Cempedak pagi tadi. Berpagi2 melihat kebesaran Allah, menikmati rezeki Allah, meraikan ukhuwwah fillah, berbicara tentangNya dan menginsafi diri sebagi hambaNya.


Waktu pagi di TC



Anak-anak usrah saya
Belakang dari kiri: Yana, Dayah, Syaheeda, Hans, Fatimah (co-naqibah), saya, Jawahir & Sarah.
Depan sorang2: Nani.


Ni sarapan kami. Sodap ni tau. Sandwich Ummu Iffah & Pulut Hitam Island

Di akhir rehlah, mereka telah buat satu surprise untuk mak2 mereka ni. Menyanyikan sebuah lagu yang indah. Oh, terharu. (Walaupun tempo dan pitching mereka berterabur. Huhu). Sayang kat adik2 semua. Semoga kita terus thabat di jalan Allah.


4 comments:

  1. salam..seronok nyer berrehlah dgn adik2x usrah..ble bersama sahabat usrah hati akan bertambah semangat untuk berdakwah kan..??insyaallah..

    ReplyDelete
  2. seronoknya tgk nurul ngn adik2 usrah ni....teh nak jadi anak usrah nurul gak lah gini, ;)

    ReplyDelete
  3. To hiDaYani: A'ah..semangat2...bila gi usrah, boleh refresh selalu matlamat kite..seronok pun seronok jumpa geng..he~

    To teh: He2...lucu laa teh ni. Teh takde ikut usrah ke kat Jerman.. takpe2, nanti balik Malaysia bolehlah join usrah Nisa'. Best..boleh jion byk aktviti..

    ReplyDelete
  4. kat jerman ni teh join usrah yg online je...kat tempat teh xde org, jadi xleh buat usrah face 2 face, aktiviti yg dpt jumpa ahli pon cuma dlm 1 kali stahun gitu, maklumlah semua jauh2.

    tu yg sronok tgk nrl n the gang sama2 kat pantai tu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...