Saturday, December 5, 2009

Kegemaran Saya!!

Assalamualaikum wbt semua!

Hari ini iffah mahu bercerita tentang perkara-perkara yang iffah gemar lakukan di waktu lapang. ibu bagitahu, waktu lapang ni perlu diisi dengan hal-hal yang bermanafaat. Lagipun, iffah sedang membesar dan perlu belajar banyak perkara supaya suatu hari nati, iffah akan
menjadi wanita yang solehah. Ameen.

Bila iffah bangun tidur, iffah akan tengok keliling cari ibu dan abah. Kalau takde, iffah cari lah handset ibu atau abah. Bukan ape, nak telefon ibu suruh ambik iffah ni. Nak minum susu. "Minum susu, iffah jadi sihat dan kuat!! Hehehe". Call punya call, tak dapat. Iffah pun jerit kuat2, "Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!". Ibu pun berlari2 datang. Huhu.

Oh, sila jangan salah faham. Kegemaran iffah bukanlah suka menangis (sebenarnya ye, menangis nak manja. hehe. tension ibu). Tapi, sebenarnya, kegemaran iffah ialah suke tepon abah dan kawan2. Ramah tau iffah ni. Sila tengok gambar2 iffah di bawah.




video

Selain tu, iffah juga suka dengar lagu. Biasanya ibu bagi dengar lagu nasyid album kanak2 macam "sayang Allah, sayang Islam". Tapi kadang2, ibu bagi dengar lagu "Awimbawe". Mak cu iffah masa kcik2 dulu pun suka jugak dengar lagu tu. Nenek pun suke jugak. Hehehe. Ha, meh tengok betapa seronoknye iffah dengar lagu "Awimbawe".


Ibu pesan, "Dunia2 jugak, akhirat jangan lupa!!". Jadi, iffah sentiasa luangkan masa untuk bersolat. Moga2 Allah ampunkan ibu dan abah selalu, iffah takpe, ibu kate budak kecik takde dosa lagi. Iffah saaaynag ibu abah. Nenek, toki, tok ma, tok ba dll jugak, moga Allah ampunkan dosa2 mereka. Ameen.





Okey, jumpa lagi semua lain kali. Tata titi tutu. Wassalam.

8 comments:

  1. salam'alaik nurul..
    suke tgk ragam iffah..
    semoga dia membesar menjadi mujahidah solehah.=)

    BarakaLlahu fik.

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas doa diberi..
    ragam kanak2 memg suke menengoknyer..
    tapi kadang2 memang letih dibuatnya..
    kena banyak2 bersabarlah saya ni..
    moga support dari sahabat2 semua beri kekuatan..thanks..

    bolehlah kite berkenalan lanjut lagi yer..

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas doa diberi..
    ragam kanak2 memg suke menengoknyer..
    tapi kadang2 memang letih dibuatnya..
    kena banyak2 bersabarlah saya ni..
    moga support dari sahabat2 semua beri kekuatan..thanks..

    bolehlah kite berkenalan lanjut lagi yer..

    ReplyDelete
  4. alahai, seronoknya iffah menari. tepon org pon dah pndai ye....

    ReplyDelete
  5. Iffah memg cepat tiru perbuatan org dewasa, teh..

    Dah pandai pasang badan handphone, cuba2 nak charge hanset, cuba2 nak korek telinga ngan putik kapas..

    Asal nampak sapu tgn nak lap hidung atau lap lantai...macam2 lagilah...

    Rasa happy sangat dgn pkembangan iffah yg bagus..

    Tapi bimbang juga, takut dia tiru pkr2 tak elok yg org dwsa buat..

    ReplyDelete
  6. dah besar dah anak sedara cik jie ni...
    nanti ibu dan abah dh keje & on call esok2, boleh la iffah jg rumah ye..hehe

    ReplyDelete
  7. Iffah: cik jie mai la datang ziarah iffah ye..he~

    ReplyDelete
  8. waaaa~~kurusla iffah kalau slalu joget awimbawe.he2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...