Sunday, November 28, 2010

Cahaya Mata ke-2 Kami! (^-^)

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah..akhirnya Allah rezkikan juga buat saya dan abang untuk menatap wajah cahaya mata kedua kami..putera sulong bakal mujahid Allah..ameen..

OK..sila teruskan bersama putera kami yer..


Ini saya..cahaya mata ke-2 abah dan ibu..nama rahsia lagi, sbb abah dan ibu tak finalizekan lagi...saya lahir pada 26 Nov 2010, bersamaan 19 Zulhijjah 1431H, hari Jumaat, tepat jam 4 petang...saya memg tak sabar2 nak lahir, cukup2 jer 37 minggu dalam rahim ibu, saya pun bocorkan terus kantung tempat saya tinggal dalam rahim ibu...dan alhamdulillah selamat dilahirkan ibu dengan susah payah...saaayang ibu dan abah..



Ibu cakap..saya ada rupa kak Iffah waktu lahir dulu..emm, bole laa kan..yg KIRI tu SAYA...yang KANAN tu KAK IFFAH..tapi saya lebih ringan dari kak Iffah..berat saya 2.86 kg..kak Iffah 2.9 kg..mungkin sbb saya kuar cepat sangat..kak Iffah cepat seminggu jer, saya cepat 3 minggu..huhuhu...



Yg KIRI tu pun SAYA...yg KANAN tu KAK IFFAH..saya nampak lebih Chinese look kan...n lebih tampak hensem...hehehe...tapinyer...sedare2 cakap, suara saya lebih perlahan dan lembut berbanding kak Iffah..ibu kate, saya kurang manja berbanding kak Iffah, sbb saya tak nangis bila ibu tinggal..iu kate, saya soleh macam abah..baik dan lemah lembut..kak Iffah macam ibu...lebih manja dan ganaz2 sikit...hehehe



Saya duk kat hospital lama sikit...24 jam tau..kak Iffah dulu duk 6 jam jer dah boleh balik umah...semuanya sebab saya lambat berak..he3...setelah penat ibu tunggu, akhirnya saya berak jugak 22 jam selepas dilahirkan...fuh...lega ibu...boleh balik umah...saya bukan ape, saya takut ibu basuh saya ngan air if saya berak...ini satu lagi beza saya ngan kak Iffah...kak Iffah sgt suka mandi, diam aje...tapi saya...takuuut air..saya nangis kuat3 dengan lemah lembut...hahaha




Barang2 saya semua pink..sbb saya warisi dari Kak Iffah...takpe, yg penting ada juga rezeki saya kat dunia ni kan...(tawadhuk ni..)




Yg ni gambar saya yang paling latest di usia 2 hari ini...moga Allah berkati usia saya dengan iman dan taqwa...doakan saya jadi anak yg soleh yer...bakal mujahid masa depan...ameen..




Ha...ini gambar saya dengan kak Iffah...kak Iffah sangat sayang saya...saya nangis tu sbb tak puas lagi nak menyusu ngan ibu...saya kongsi susu ibu ngan kak Iffah..ibu cakap, berkongsi tu berkat..susu ibu pun sgt berkat..kak Iffah jaga saya betul2..tepuk2 saya bila saya nak tidur...n tak bagi org lain ganggu saya tidur..sayaaang kak Iffah..




Ok...dah penat dah...nak tidooo...yg KIRI tu SAYA...yg KANAN tu KAK IFFAH...ok, doakan kami berdua juga dn abah yer...ibu dan abah bakal menduduki exam lagi 11 hari...moga Allah permudahkan buat ibu dan abah dan kurniakan kejayaan buat mereka berdua...ameen..



ps: boleh juga baca entry ttg saya di blog abah..


TQ, wassalam.

16 comments:

  1. seronoknya iffah pegang adik...nampak seorang kakak yg penyayang....hihhi.
    baby boy tido, kena tutup mata ngan tangan sbb silau cahaya :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    Tahiah,smuga Mujahid mmbsr menjadi Insan Berguna kepada Kluarga n Agama
    Sy tumpang GEMBIRA9999999999999999999999
    Doakan kami2 yg masih bujang ni

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah :) tahniah dah selamat melahirkan baby boy...

    semoga makin bertambah kebahagiaan dalam keluarga :)

    doakan akak juga...nak cepat2 dpt baby ke-2.

    ReplyDelete
  4. Lepas abi n ummi kene tukar nama blog la..da ta leh guna nama ummu-iffah n abi-iffah lagi supaya adil gak kat si kkecil ni.hehe Mabruk `alaikuma~

    ReplyDelete
  5. salam!! tahniah kak nurul...moga mujahid sulong kak nurul menjadi anak yg soleh!! aamiiiin...

    ReplyDelete
  6. nurul, tahniah!! xsempat lg nk g tgk baby baru. ingatkan nk g ptg td, tp cancel sbb t'tidur, baru blk dari KL. insyaAllah ada masa nnt smpai lh saya kat rmh awk.

    ReplyDelete
  7. tahniah...selamat berpantang..semoga mampu mendidk baby macam mak ayah didik nurul sekeluarga..

    ReplyDelete
  8. Makin keibuan dan kebapaan nmpk nurul n yan..hehe
    alahaii..suke nye foto kak iffah pegang adik tue..mmg blh diharap bantu ibu jaga adik nnt.

    ReplyDelete
  9. salam..tahniah..em dh selamat dh kuar baby..37 mnggu eh..sy ni dh 35minggu..ntah2 cepat jugak cam awk..appn tumpang gembira sbb dh selamat semua alhamdulillah..tahniah ;)

    ReplyDelete
  10. ummu iffah,
    tahniah ummu iffah..alhamdulillah, selamat dan sihat semuanya...Moga diberikan kesihatan yang baik untuk menghadapi exam yg berlansung x lama lagi..comel la baby...kak iffah dh nmpk matang sgt kn...

    ReplyDelete
  11. salam nurul.. tahniah.. semoga mujahid ini menjadi anak yang soleh.. nanti lepas habis exam insya ALLAH kitaorang datang ziarah eh.. huhu.. nape bersalin kt high risk?

    ReplyDelete
  12. Terima kasih utk doa dan tahniah dari kalian semua..

    To aniemz: saya bersalin kat high risk sbb dah pecah ketuban n jalan dah buka 4cm..masalahnya takde langsung contraction dan sakit..jadi doktor suh masuk wad kat atas utk monitor dulu..tp, doktor kat atas suh masuk labor rum pas tgk kantung baby dah takde dah..bg ubat utk induce contracxn then bersalin la..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  13. tahniah bt mutmainah n imran di atas kelahiran mujahid sulung...kakak doakan semoga dia menjadi anak y soleh..aminnn...to iffah..jg adik baik tau...:)(pesanan mak long izati..hehe)

    ReplyDelete
  14. Salam. baru dapat online. tahniah atas kelahiran mujahid sulung. Moga menjadi pewaris Nabi, insyaALLAH =)

    p/s: Seronoklah Iffah dah ada teman,kan =)

    ReplyDelete
  15. tahniah kak.semoga izzul mnjadi mujahid dan mujadid yg soleh....amin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...